BrightScan
Een objectieve analyse van je huidige IT-organisatie met als doel het management een heldere kijk te geven op het gebied van software kwaliteit in de organisatie. Met de opgedane inzichten kunnen er weloverwogen beslissingen genomen worden op het gebied van (technische) teststrategie/-processen om zo de efficiëntie te verhogen en kosten te verlagen.
Kostenefficiënt en effectief software testen
Krijg inzicht in hoe bugs te voorkomen en de time-to-market te verbeteren en zo je reputatie te beschermen. Lees meer over:
– het juiste moment om te investeren in softwaretesting
– het belang van shift-left
– de meest gemaakte fouten
– hoe starten met kosten-efficiënt testen
Veelgestelde vragen
Wie voert een BrightScan uit?
Ervaren specialisten op het gebied van softwarekwaliteit met expertise in verschillende industrieën en QA / DEV-praktijken.
Welke ROI kan ik verwachten?
BrightScan identificeert inefficiënties en geeft aanbevelingen die de kosten voor softwarekwaliteit aanzienlijk kunnen verlagen en de algehele ROI op QA-inspanningen kunnen verbeteren. Het exacte bedrag hangt af van de benodigde verbeteringen en de verbetergebieden.
Wat is het proces en de doorlooptijd van een IT-assessment?
De duur varieert afhankelijk van de complexiteit en omvang van de BrightScan/assessment, maar varieert meestal van 2 tot 3 weken. Het proces bestaat uit de volgende stappen:
- Kick-off meeting met het management
- Online enquêtes voor alle belanghebbenden
- 1-op-1 interviews met de belangrijkste belanghebbenden
- Roadmap met quick-wins op de korte & lange termijn
- Roadmap implementatie onder begeleiding van een van onze experts of door je eigen specialisten in-house
Hoe zit het met 💰?
De prijs varieert afhankelijk van de complexiteit en grootte van je organisatie. Voor kleine organisaties kan het gaan om slechts 1-2 interviews of een enkele workshop. Voor grotere organisaties kan het gaan om 25-40 interviews en een uitgebreidere analyse. De prijs wordt aangepast aan de specifieke behoeften en de reikwijdte van het assessment.
Wie wordt er geïnterviewd?
Het is cruciaal om een diverse groep van belangrijke belanghebbenden uit verschillende rollen en afdelingen te interviewen om een breed scala aan inzichten en perspectieven te verzamelen over de huidige (QA-)processen. Hieronder vallen:
- QA manager
- IT-manager
- QA engineers/testers
- Productmanager
- Projectmanager
- Analisten
- DevOps-team
- Klantendienst
- Helpdesk
- …
Dit is geen uitputtende lijst en zal samen worden besproken om ervoor te zorgen dat alle relevante belanghebbenden worden opgenomen. Door deze sleutelfiguren te interviewen krijgen we een holistisch beeld van de organisatie en kunnen verbeterpunten geïdentificeerd worden voor alle stadia van de SDLC.
Wat ontvang ik achteraf?
Het resultaat van een BrightScan is een uitgebreid en pragmatisch rapport, inclusief een geprioriteerde en praktische roadmap met aanbevelingen en verbeterpunten (quick wins + middellange- en langetermijndoelstellingen en oplossingen). Deze aanbevelingen zijn gekoppeld aan toegevoegde waarde (ROI) voor het bedrijf, waardoor een op maat gemaakte roadmap voor uw organisatie kan worden opgesteld.
Is het geschikt voor alle soorten (software)organisaties?
Ja, we passen de analyse aan aan de verschillende bedrijfstakken en groottes van organisaties, van starters tot grote ondernemingen.